onsdag 31. desember 2008

Lykkens hjul...

Jeg fant den gamle bloggen min og tenkte jeg ville kopiere det jeg har skrevet der for to år siden. I 2006 da jeg laget en blogg og mistet passordet etter tre innlegg, var jeg inspirert av en bok som jeg enda ikke har lest ferdig, jeg har enda ikke fikset den tanna heller...
Her er det.


MONDAY, DECEMBER 4, 2006
It´s a long way to go from the L to the E... (faktisk en hel Ove)
Min lillebror har nå entret en sydpekende syklus.
Da jeg snakket med han på telefonen kom jeg til å tenke på egne kjærlighetssorger.

Jeg husker den første kjærlighetssorgen. Jeg lurer på om den er den verste?
Det finnes jo forskjellige typer kjærlighetssorg. Det er den hvor man har blitt dumpet. Hvorpå man føler seg som en sint lort på en silkepute. Man passer ikke inn, man er stygg, lukter vondt, man forpester den andre parten, man tror bare galt om seg selv og er sint og lei seg, man føler at man skrumper inn, man vil bare spyle seg ned i do, og forsvinne i intet, eller kloakken... Man har det litt jævlig rett og slett.

Eller min favoritt. Avstandsforelskelse (!som ikke fører til noe!). Hvor man lever i lykkerus på grunn av at en annen person eksisterer (selv om den personen ikke har noe forhold til deg), man går omveier for kanskje å støte på personen (ikke det at ordene man sier i dagdrømmene kan blit sagt in real life på det første møtet) man finner ut hva personen liker og ikke liker, liker han cola, greit da liker du cola! (Selv om du egentlig ikke drikker brus, fordi du prøver å slanke deg) man vier veldig mye av tiden sin på å forberede seg til det skjebnesvangre øyeblikket når han skal falle for deg! og så opplever man hjerteknus... et fall som et lysrør mot stengulv!! (for de som ikke har opplevd å knuse lysrør mot stengulv så kommer det et lite ((poff)) som sier i to lag med skjørt glass i det det treffer gulvet, et nanomikroskopisk sekund etter flyter det hvitt glitrende støv i luften...) når man oppdager at den andre personen ikke ser at du er den perfekte, du er jo romeos julie, nordmannens brunost, alfas omega? Hmm...

Det er et hardt fall...
Men når det gjelder kjærlighet, tror jeg ikke at syklusen stopper på heldig eller uheldig (lykkelig /ulykkelig) man må faktisk være så ærlig å bruke følgende klisjeer/ord/uttrykk: ”Det går i bølgedaler.” Og: ”Tiden leger alle sår.”
Hjulet spinner, det stopper ikke opp. Det gjelder livet også egentlig.
Posted by marlin at 4:15 AM 3 comments


FRIDAY, DECEMBER 1, 2006
Det spinner
I dag var jeg til tannlegen, det er jo selvsagt en positiv ting å få sjekket tennene, men så blir det jo litt morgen dagen derpå når man finner ut at man må bruke nesten 20 000 kroner for å få et perfekt smil.

Dette er kanskje begynnelsen på en ulykkelig syklus, eller kanskje en bra siden jeg faktisk vet at det er noe galt med to av tennene mine.
Ok...
Positivt: Jeg får etterhvert fikset tennene mine og jeg vet hva som er galt. Dette vil i det lange løp verne meg for unødvendig tannsmerte og en ulykkelig hverdag. (Kanskje)
Negativt: Det koster 20 000,-, jeg må rotfylle....

Hmm....

Posted by marlin at 2:50 AM 2 comments


WEDNESDAY, NOVEMBER 29, 2006
Lykkens hjul...
Noen dager tenker man veldig mye, og disse dagene så gjør man kanskje andre ting enn man vanligvis ville gjøre. Så i dag har jeg laget meg en blogg.

Inspirert av en roman jeg holder på å lese som heter Tåpenes sammensvergelse av John Kennedy Toole, gir jeg bloggen min navnet Lykkens hjul.
"Vår lykke kommer i cykler.."

Så får vi se da.

Posted by marlin at 12:02 PM 0 comments

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar